Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Żabki

Grupa III - "Żabki"

Nauczycielki grupy:

  • lic. Katarzyna Lipińska 

  • mgr Aneta Neufeld

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE LISTOPAD 2024

GRUPA III „ŻABKI”

1. Dlaczego nawet superbohater ma obowiązki?

● rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);

● wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;

● rozwijanie koordynacji wzrokowo–ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;

● wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych;

● odwzorowanie elementów (przerysowanie, rysowanie według wzoru, kalkowanie).

● wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;

● radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;

● dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;

● dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji;

- zwracanie się o pomoc w trudnych sytuacjach,

- rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy na temat rodziny,

- budzenie zainteresowania literami,

- wyrabianie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,

- rozwijanie mowy, zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka.

 

2. Co powinien wiedzieć każdy Polak?

● dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji;

● odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań;

● oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań;

● stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku;

● poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc;

● podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu,

● wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);

● odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5,

 

3. Czy Kujawiak może tańczyć krakowiaka?

● wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych;

● odwzorowanie elementów (przerysowanie, rysowanie według wzoru, kalkowanie).

● uczestniczenie w sytuacjach stwarzających możliwość wyboru, przewidywanie skutków zachowań, zwracanie uwagi na konsekwencje wynikające z danego wyboru;

● szukanie kompromisu w trudnych sprawach;

● przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;

- dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich,

- rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy na temat Polski,

- budzenie zainteresowania literami,

- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0,

- opanowanie wybranych figur tańców polskich,

- rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy na temat walorów różnych regionów Polski.

 

4. Gdzie można spotkać Małą i Wielką Niedźwiedzicę?

● poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa,

● poznawaniem zawodów związanych z kosmosem: kosmonauty, astronoma,

● poznawanie ciekawostek, opowiadań, legend na temat satelity Ziemi – Księżyca,

● całościowe rozpoznanie napisów umieszczonych w sali zajęć,

● rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy na temat przestrzeni kosmicznej,

● odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 6,

● doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,

● rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy na temat naszej planety – Ziemi.

 

Wydarzenia