Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Żabki

Grupa III - "Żabki"

Nauczycielki grupy:

  • lic. Katarzyna Lipińska 

  • mgr Aneta Neufeld

      ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE  NA MARZEC 2025 GRUPA III „ŻABKI”

  1. Dlaczego w marcu jest jak w garncu ?
  • całościowe rozpoznanie napisów umieszczonych w sali zajęć;
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
  • wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
  • tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie;
  • odróżnianie druku od pisma odręcznego
  • uczestniczenie w różnego rodzaju zabawach twórczych (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, z elementami pantomimy itp.);
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, zauważanie wokół siebie zmian odwracalnych i nieodwracalnych
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, ćwiczenie aparatu mowy,
  • zapoznanie z wybranymi ekstremalnymi zjawiskami atmosferycznymi
  • zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie, zapoznanie ze znaczeniem wody dla środowiska oraz z korzyścią czerpaną z wody przez żywe organizmy
  1. Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np.: coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy);
  • poznawanie zwiastunów wiosny, np.: kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach
  • ćwiczenie umiejętności improwizowania ruchem,
  • poznanie wybranych ptaków wędrownych
  • zapoznanie ze zjawiskami charakterystycznymi dla wiosny, zapoznanie z ludowymi obrzędami związanymi z pierwszym dniem wiosny
  • rozwijanie mowy, zapoznanie z budową i cechami wybranych kwiatów wiosennych

 

  1. Z czego to jest zrobione?
  • odwzorowanie elementów (przerysowanie, rysowanie według wzoru, kalkowanie
  • wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
  • radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
  • zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy;
  • cieszenie się z sukcesów innej osoby;
  • szanowanie wytworów pracy innych
  • rozwijanie wyobraźni,
  • poznawanie sposobu otrzymywania sera
  • poznanie pochodzenia wełny
  • poznawanie sposobu otrzymywania papieru

Wydarzenia

Język hiszpański

W każdą środę do naszej grupy przychodzi najprawdziwszy Pan Hiszpan, który uczy nas języka. Bardzo lubimy te zajęcia i całkiem nieźle znamy już podstawowe słowa i zwroty. Najfajniejsze są oczywiście tańce i zabawy ruchowe. Bo Żabki uwielbiają skakać!

Wiosenne prace...

W końcu nadeszła - najpiękniejsza pora roku. Przywitaliśmy ją godnie i wesoło, ozdobiliśmy kwiaty, narysowaliśmy jej portrety. Witaj kochana Pani Wiosno!

Urodziny Ali

19.03.2025
Urodziny Ali

Urodziny Ali

19.03.2025

W minionym tygodniu świętowaliśmy kolejne urodziny w naszej grupie. Tym razem Ala dołączyła do grona sześciolatków. Życzymy wspaniałych przygód i samych pogodnych dni.