Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Żabki

Grupa III - "Żabki"

Nauczycielki grupy:

  • lic. Katarzyna Lipińska 

  • mgr Aneta Neufeld

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE  NA CZERWIEC 2025 

1. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

  • radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
  • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
  • wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słowną, ruchową, plastyczną, muzyczną;
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
  • rozwijanie mowy, zapoznanie z pojęciem przyjaźń,
  • utrwalanie poznanych liter;

  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania i szeregowania;

  • kształtowanie postawy szacunku wobec niepełnosprawności;

  • kształtowanie postawy tolerancji;

  • uczestniczenie we wspólnych obchodach Dnia Dziecka;

  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;
  • wyrzucanie śmieci do kosza;
  • niedeptanie trawników, klombów z kwiatami;
  • szanowanie wody, niemarnowanie jej.

2. Na co czeka Pani Lato?

  • zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
  • wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych;
  • przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
  • bezpieczne posługiwanie się nożyczkami;
  • dostrzeganie i akceptowanie potrzeb ludzi o szczególnych, wyjątkowych zdolnościach;
  • dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji;
  • wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
  • tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie;
  • poznawanie owoców (truskawki, poziomki, czereśnie, porzeczki) dojrzewających latem; opisywanie ich wyglądu, smaku;
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku;
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia;

  • poszerzanie wiadomości o Morzu Bałtyckim;
  • poznawanie wybranych miejsc w górach;

  • rozwijanie postawy badawczej, poszerzanie wiedzy na temat jezior.

3. Za co kochamy wakacje?

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • aktywne uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w różnych porach roku;
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem standardowych metod, metody R. Labana i innych metod twórczych –
    Sherborne, A. i M. Kniessów, C. Orffa;
  • poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu;

  • zwracanie się o pomoc w trudnych sytuacjach;

  • estetyczne, rytmiczne poruszanie się przy muzyce;

  • improwizowanie piosenek ruchem;

  • dostrzeganie zmian w wysokości dźwięków;

  • doskonalenie umiejętności wykonywania obliczeń,
  • budzenie zainteresowań podróżniczych.

4. Jak dać przedmiotom drugie życie?

  • pełnienie dyżurów, np. przy nakrywaniu do posiłków;
  • porządkowanie po sobie miejsca zabaw, pracy i spożywania posiłków;
  • wyrabianie nawyków zdrowotnych;
  • przeplatanie aktywności ruchowej z odpoczynkiem;
  • szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności;
  • współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych;
  • unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie ich, dążenie do kompromisu;

  • słuchanie czytanych, przez nauczyciela lub lektora, fragmentów literatury z odpowiednią intonacją i odpowiednim natężeniem głosu; zwracanie uwagi na piękno języka polskiego;
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, zauważanie wokół siebie zmian odwracalnych i nieodwracalnych;
  • utrwalanie poznanych liter;
  • poznawanie materiałów, którymi można zastąpić plastik;

  • rozwijanie zdolności dokładnego wykonywania poleceń,

  • poznawanie nazw wyrobów szklanych;

  • rozwijanie postawy badawczej,

  • rozwijanie sprawności fizycznej.

 

 

Wydarzenia

Dobronianka

26.06.2025
Dobronianka

Dobronianka

26.06.2025

W miniony czwartek większa część społeczności przedszkolnej wybrała się autokarem na wycieczkę do Dobronianki. Niektórzy przybyli tam po raz pierwszy, inni mieli okazję być z rodzicami. To pięknie położony, ogromny teren, raj dla Przedszkolaków.

Lato i nasze prace

Żabki nawet latem nie próżnują. Każda okazja jest dobra na ćwiczenie małej motoryki, rozbudzanie kreatywności, poczucia estetyki. Galeria naszych prac - w załącznikach.

Joga

20.06.2025
Joga

Joga

20.06.2025

Pośród różnych zajęć ruchowych ostatnio naszym ulubionym zajęciem są zajęcia z jogi. Są elementy rozciągania, kształtowania świadomości własnego ciała, ale nade wszystko dobra zabawa!