Żabki
Grupa III - "Żabki"
Nauczycielki grupy:
lic. Katarzyna Lipińska
mgr Aneta Neufeld
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MARZEC 2025 GRUPA III „ŻABKI”
- Dlaczego w marcu jest jak w garncu ?
- całościowe rozpoznanie napisów umieszczonych w sali zajęć;
- wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
- wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
- tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie;
- odróżnianie druku od pisma odręcznego
- uczestniczenie w różnego rodzaju zabawach twórczych (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, z elementami pantomimy itp.);
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, zauważanie wokół siebie zmian odwracalnych i nieodwracalnych
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, ćwiczenie aparatu mowy,
- zapoznanie z wybranymi ekstremalnymi zjawiskami atmosferycznymi
- zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie, zapoznanie ze znaczeniem wody dla środowiska oraz z korzyścią czerpaną z wody przez żywe organizmy
- Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np.: coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy);
- poznawanie zwiastunów wiosny, np.: kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach
- ćwiczenie umiejętności improwizowania ruchem,
- poznanie wybranych ptaków wędrownych
- zapoznanie ze zjawiskami charakterystycznymi dla wiosny, zapoznanie z ludowymi obrzędami związanymi z pierwszym dniem wiosny
- rozwijanie mowy, zapoznanie z budową i cechami wybranych kwiatów wiosennych
- Z czego to jest zrobione?
- odwzorowanie elementów (przerysowanie, rysowanie według wzoru, kalkowanie
- wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
- radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;
- dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
- zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy;
- cieszenie się z sukcesów innej osoby;
- szanowanie wytworów pracy innych
- rozwijanie wyobraźni,
- poznawanie sposobu otrzymywania sera
- poznanie pochodzenia wełny
- poznawanie sposobu otrzymywania papieru
Wydarzenia
Język hiszpański
Język hiszpański
W każdą środę do naszej grupy przychodzi najprawdziwszy Pan Hiszpan, który uczy nas języka. Bardzo lubimy te zajęcia i całkiem nieźle znamy już podstawowe słowa i zwroty. Najfajniejsze są oczywiście tańce i zabawy ruchowe. Bo Żabki uwielbiają skakać!
Wiosenne prace...
Wiosenne prace...
W końcu nadeszła - najpiękniejsza pora roku. Przywitaliśmy ją godnie i wesoło, ozdobiliśmy kwiaty, narysowaliśmy jej portrety. Witaj kochana Pani Wiosno!
Urodziny Ali
Urodziny Ali
W minionym tygodniu świętowaliśmy kolejne urodziny w naszej grupie. Tym razem Ala dołączyła do grona sześciolatków. Życzymy wspaniałych przygód i samych pogodnych dni.
Odlotowe pokazy - papuga
Odlotowe pokazy - papuga
Spotkanie z papugą Arą o imieniu Doktorek.