Żabki
Grupa III - "Żabki"
Nauczycielki grupy:
lic. Katarzyna Lipińska
mgr Aneta Neufeld
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA CZERWIEC 2025
1. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
- radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;
- dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
- przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
- wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słowną, ruchową, plastyczną, muzyczną;
- wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
- rozwijanie mowy, zapoznanie z pojęciem przyjaźń,
utrwalanie poznanych liter;
doskonalenie umiejętności klasyfikowania i szeregowania;
kształtowanie postawy szacunku wobec niepełnosprawności;
kształtowanie postawy tolerancji;
uczestniczenie we wspólnych obchodach Dnia Dziecka;
- oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;
- wyrzucanie śmieci do kosza;
- niedeptanie trawników, klombów z kwiatami;
- szanowanie wody, niemarnowanie jej.
2. Na co czeka Pani Lato?
- zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
- wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych;
- przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
- bezpieczne posługiwanie się nożyczkami;
- dostrzeganie i akceptowanie potrzeb ludzi o szczególnych, wyjątkowych zdolnościach;
- dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji;
- wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
- tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie;
- poznawanie owoców (truskawki, poziomki, czereśnie, porzeczki) dojrzewających latem; opisywanie ich wyglądu, smaku;
- dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku;
nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia;
- poszerzanie wiadomości o Morzu Bałtyckim;
poznawanie wybranych miejsc w górach;
rozwijanie postawy badawczej, poszerzanie wiedzy na temat jezior.
3. Za co kochamy wakacje?
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- aktywne uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w różnych porach roku;
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem standardowych metod, metody R. Labana i innych metod twórczych –
Sherborne, A. i M. Kniessów, C. Orffa; poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu;
zwracanie się o pomoc w trudnych sytuacjach;
estetyczne, rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
improwizowanie piosenek ruchem;
dostrzeganie zmian w wysokości dźwięków;
- doskonalenie umiejętności wykonywania obliczeń,
budzenie zainteresowań podróżniczych.
4. Jak dać przedmiotom drugie życie?
- pełnienie dyżurów, np. przy nakrywaniu do posiłków;
- porządkowanie po sobie miejsca zabaw, pracy i spożywania posiłków;
- wyrabianie nawyków zdrowotnych;
- przeplatanie aktywności ruchowej z odpoczynkiem;
- szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności;
- współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych;
unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie ich, dążenie do kompromisu;
- słuchanie czytanych, przez nauczyciela lub lektora, fragmentów literatury z odpowiednią intonacją i odpowiednim natężeniem głosu; zwracanie uwagi na piękno języka polskiego;
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, zauważanie wokół siebie zmian odwracalnych i nieodwracalnych;
- utrwalanie poznanych liter;
poznawanie materiałów, którymi można zastąpić plastik;
rozwijanie zdolności dokładnego wykonywania poleceń,
poznawanie nazw wyrobów szklanych;
rozwijanie postawy badawczej,
rozwijanie sprawności fizycznej.
Wydarzenia
Dobronianka
Dobronianka
W miniony czwartek większa część społeczności przedszkolnej wybrała się autokarem na wycieczkę do Dobronianki. Niektórzy przybyli tam po raz pierwszy, inni mieli okazję być z rodzicami. To pięknie położony, ogromny teren, raj dla Przedszkolaków.
Lato i nasze prace
Lato i nasze prace
Żabki nawet latem nie próżnują. Każda okazja jest dobra na ćwiczenie małej motoryki, rozbudzanie kreatywności, poczucia estetyki. Galeria naszych prac - w załącznikach.
Święto rodziny - dzień mamy i taty
Święto rodziny - dzień mamy i taty
Dzień mamy i taty to bardzo ważne święto w życiu każdego Przedszkolaka. To okazja, aby Milusińscy po tygodniach przygotowań mogli zaprezentować swoje umiejętności - recytatorskie, wokalne, taneczne i plastyczne.