Żabki
Grupa III - "Żabki"
Nauczycielki grupy:
lic. Katarzyna Lipińska
mgr Aneta Neufeld
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA KWIECIEŃ 2025
GRUPA III „ŻABKI”
Jakie wzory i kolory lubią pisanki?
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, zauważanie wokół siebie zmian odwracalnych i nieodwracalnych;
- budzenie zainteresowania literami: l, ł
- przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu, poznawanie zwyczajów wielkanocnych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności plastycznych;
- oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;
- szanowanie wody, niemarnowanie jej;
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej;
- odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań;
- oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań;
- kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, związanych ze świętami Wielkanocy.
Jak być eko?
- wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
- poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach,
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce.
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem standardowych metod, metody R. Labana i innych metod twórczych – W. Sherborne, A. i M. Kniessów, C. Orffa.
- bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z wybranych urządzeń technicznych, np. telewizora, komputera, telefonu komórkowego, tabletu, odtwarzacza płyt kompaktowych;
- wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słowną, ruchową, plastyczną, muzyczną;
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu;
- zapoznanie z zasadami segregowania odpadów,
- budzenie zainteresowania literami: z, Z,
- zapoznanie ze sposobami mierzenia długości,
- rozwijanie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę,
- zapoznanie z praktykami ekologicznymi,
- wykonanie upcyklingowej pracy plastycznej.
Kto wymyślił naszą flagę?
- rozwijanie mowy, rozwijanie postawy patriotycznej,
- budzenie zainteresowania literami: Ż, ż;
- bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw; ·
- wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych;
- poznanie stolicy Polski i terminu stolica;
- wyrażanie różnych form ekspresji twórczej;
- zapoznanie z polskimi symbolami narodowymi;
- zapoznanie ze wspólnotą Unii Europejskiej;
- wykonanie pracy plastyczno-technicznej o tematyce patriotycznej;
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, zauważanie wokół siebie zmian odwracalnych i nieodwracalnych;
- słuchanie czytanych, przez nauczyciela lub lektora, fragmentów literatury z odpowiednią intonacją i odpowiednim natężeniem głosu; zwracanie uwagi na piękno języka polskiego;
- odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwracania uwagi na piękno naszego kraju;
- stosowanie zwrotów: jestem Polakiem, mieszkam w Polsce, mówię po polsku;
- poznawanie legend, opowiadań, wierszy dotyczących historii państwa polskiego, np. jego powstania;
- poznawanie ważniejszych regionów Polski, znajdujących się tam bogactw naturalnych;
- podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu;
- poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc;
- wyjaśnienie znaczenia zdań: Jesteśmy Polakami. Jesteśmy Europejczykami.
Wydarzenia
W przedszkolnym ogrodzie...
W przedszkolnym ogrodzie...
Wiosna rozgościła się na dobre, więc korzystając z promieni ciepłego słonka, wychodzimy na przedszkolny plac zabaw. To doskonała okazja na porządną dawkę ruchu, bo energii pozazdrościć może nam niejeden. Największe wzięcie mają bocianie gniazdo i karuzela.
Wielkanocny tydzień
Wielkanocny tydzień
Dni przed Wielkanocą upłynęły nam w grupie Żabki na tematyce okołoświątecznej. Dzieci poznały zwyczaje, wielkanocne potrawy, tradycje, a także tworzyły prace związane z tematem. Nie zabrakło nauki piosenek, sadzenia wiosennych kwiatów, siania owsa i rzeżuchy. W sali unosił się zapach świąt...
Warsztaty lego
Warsztaty lego
W środę odbyły się w naszym przedszkolu warsztaty lego. Dzieci uwielbiają budować, więc bardzo się cieszyły na taką możliwość. Kiedy otrzymały wskazówki i instrukcje od prowadzącej, czym prędzej zabrały się do pracy. Stworzyły naprawdę świetne budowle.
Warsztaty wielkanocne z Rodzicami
Warsztaty wielkanocne z Rodzicami
W tygodniu przed świętami odbyły się w grupie Żabki wielkanocne warsztaty. Ku naszemu pozytywnemu zaskoczeniu w przedszkolu stawili się prawie wszyscy Rodzice. Z otrzymanych materiałów tworzyli wraz ze swymi Pociechami ozdoby. To dobra okazja na zacieśnienie grupowych więzów i możliwość poczucia świątecznej atmosfery.