Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Żabki

Grupa III - "Żabki"

Nauczycielki grupy:

  • lic. Katarzyna Lipińska 

  • mgr Aneta Neufeld

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE  NA KWIECIEŃ 2025 

GRUPA III „ŻABKI”

Jakie wzory i kolory lubią pisanki?

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, zauważanie wokół siebie zmian odwracalnych i nieodwracalnych;
  • budzenie zainteresowania literami: l, ł
  • przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu, poznawanie zwyczajów wielkanocnych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych;
  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu; 
  • szanowanie wody, niemarnowanie jej;
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej; 
  • odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań;
  • oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań;
  • kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, związanych ze świętami  Wielkanocy.

Jak być eko?

  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
  • poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce.
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem standardowych metod, metody R. Labana i innych metod twórczych – W. Sherborne, A. i M. Kniessów, C. Orffa.
  • bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z wybranych urządzeń technicznych, np. telewizora, komputera, telefonu komórkowego, tabletu, odtwarzacza płyt kompaktowych;
  • wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słowną, ruchową, plastyczną, muzyczną;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu;
  • zapoznanie z zasadami segregowania odpadów,
  • budzenie zainteresowania literami: z, Z,
  • zapoznanie ze sposobami mierzenia długości,
  • rozwijanie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę,
  • zapoznanie z praktykami ekologicznymi,
  • wykonanie upcyklingowej pracy plastycznej.

Kto wymyślił naszą flagę?

  • rozwijanie mowy, rozwijanie postawy patriotycznej,
  • budzenie zainteresowania literami: Ż, ż;
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw; · 
  • wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych;
  • poznanie stolicy Polski i terminu stolica;
  • wyrażanie różnych form ekspresji twórczej;
  • zapoznanie z polskimi symbolami narodowymi;
  • zapoznanie ze wspólnotą Unii Europejskiej;
  • wykonanie pracy plastyczno-technicznej o tematyce patriotycznej;
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, zauważanie wokół siebie zmian odwracalnych i nieodwracalnych;
  • słuchanie czytanych, przez nauczyciela lub lektora, fragmentów literatury z odpowiednią intonacją i odpowiednim natężeniem głosu; zwracanie uwagi na piękno języka polskiego;
  • odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwracania uwagi na piękno naszego kraju;
  • stosowanie zwrotów: jestem Polakiem, mieszkam w Polsce, mówię po polsku;
  • poznawanie legend, opowiadań, wierszy dotyczących historii państwa polskiego, np. jego powstania;
  • poznawanie ważniejszych regionów Polski, znajdujących się tam bogactw naturalnych;
  • podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu;
  • poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc;
  • wyjaśnienie znaczenia zdań: Jesteśmy Polakami. Jesteśmy Europejczykami.

Wydarzenia

W przedszkolnym ogrodzie...

Wiosna rozgościła się na dobre, więc korzystając z promieni ciepłego słonka, wychodzimy na przedszkolny plac zabaw. To doskonała okazja na porządną dawkę ruchu, bo energii pozazdrościć może nam niejeden. Największe wzięcie mają bocianie gniazdo i karuzela.

Wielkanocny tydzień

Dni przed Wielkanocą upłynęły nam w grupie Żabki na tematyce okołoświątecznej. Dzieci poznały zwyczaje, wielkanocne potrawy, tradycje, a także tworzyły prace związane z tematem. Nie zabrakło nauki piosenek, sadzenia wiosennych kwiatów, siania owsa i rzeżuchy. W sali unosił się zapach świąt...

Warsztaty lego

16.04.2025
Warsztaty lego

Warsztaty lego

16.04.2025

W środę odbyły się w naszym przedszkolu warsztaty lego. Dzieci uwielbiają budować, więc bardzo się cieszyły na taką możliwość. Kiedy otrzymały wskazówki i instrukcje od prowadzącej, czym prędzej zabrały się do pracy. Stworzyły naprawdę świetne budowle.

Warsztaty wielkanocne z Rodzicami

W tygodniu przed świętami odbyły się w grupie Żabki wielkanocne warsztaty. Ku naszemu pozytywnemu zaskoczeniu w przedszkolu stawili się prawie wszyscy Rodzice. Z otrzymanych materiałów tworzyli wraz ze swymi Pociechami ozdoby. To dobra okazja na zacieśnienie grupowych więzów i możliwość poczucia świątecznej atmosfery.