Żabki
Grupa III - "Żabki"
Nauczycielki grupy:
lic. Katarzyna Lipińska
mgr Aneta Neufeld
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE LUTY2025
Grupa III Żabki”
Kim będę, gdy dorosnę?
- podawanie nazw zawodów wykonywanych przez osoby w najbliższym otoczeniu i nazw tych zawodów, które wzbudziły zainteresowanie dziecka;
- identyfikowanie i opisywanie czynności zawodowych wykonywanych przez te osoby;
budzenie zainteresowania literami - odkrywanie litery C, c w toku zabawy,
- opowiadanie o tym, kim dziecko chciałoby zostać,
wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby;
uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu;
improwizowanie piosenek ruchem;
dostrzeganie zmian w wysokości dźwięków,
- rozwijanie wyobraźni plastycznej ekspresji twórczej - "Telefon z recyklingu".
Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?
- słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10,
- wymienianie wybranych postaci bajkowych,
- wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;
- budzenie zainteresowania literami - odkrywanie litery P, p w toku zabawy,
zapoznanie z zawodem bibliotekarza, zapoznanie ze sposobami korzystania z biblioteki,
- rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie.
Gdzie puka sztuka?
- rozwijanie umiejętności językowych poprzez dyskutowanie na podstawie wysłuchanego tekstu, wypowiadanie się na temat kina,
- budzenie zainteresowania literami, odkrywanie zapisu litery R,r w toku zabawy,
- budzenie zainteresowania teatrem,
rozwijanie wyobraźni podczas słuchania muzyki,
ćwiczenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy,
poznawanie zasad kulturalnego zachowania w muzeum,
rozwijanie postawy badawczej, poznanie wybranych instrumentów orkiestrowych,
- Rozwijanie wyobraźni plastycznej ekspresji twórczej - "Maluję jak Vincent van Gogh".
Co łączy kurę i dinozaura?
rozwijanie wiedzy na temat dinozaurów - odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań;
- zapoznanie z dinozaurami mięsożernymi i roślinożernymi - oglądanie zdjęć, ilustracji,
- ćwiczenie umiejętności odtwarzania tekstu z różnym natężeniem głosu,
- rozwijanie dykcji podczas śpiewu, improwizowanie piosenki ruchem;
zapoznanie z wybranymi zwierzętami prehistorycznymi,
rozwijanie sprawności fizycznej - uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem standardowych metod, metody R. Labana i innych metod twórczych –Sherborne, A. i M. Kniessów, C. Orffa,
zapoznanie z pracą paleontologa,
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok,
rozwijanie umiejętności plastycznych - "Apatozaur".
Wydarzenia
Weronika Sherborne była angielską nauczycielką wychowania fizycznego, terapeutką. Opracowała system ćwiczeń, który wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka zaspokajanych w kontakcie z rodzicem. W metodzie tej najważniejszym narzędziem jest ruch dziecka, który wspomaga rozwój psychoruchowy.
Urodziny w grupie Żabki
Urodziny w grupie Żabki
Dzisiaj gromkie "Sto lat" oraz przywilej kręcenia na krześle obrotowym przypadł Oskarkowi.Każde dziecko otrzymało od Solenizanta pięknie zapakowanego żelka, a panie - słodki poczęstunek. Witamy w gronie Sześciolatków!
Memory
Memory
Bo najfajniejsza gra to taka, którą stworzymy sobie sami. I takie dziś zadanie miały nasze Żabki. Otrzymały obrazki, które musiały samodzielnie wyciąć. Następnie dorysować brakującą parę, podpisać pierwszą literą imienia wszystkie elementy, a potem zostało już najfajniejsze - czyli wspólne granie!
14 LUTEGO TO DZIEŃ WALENTEGO
14 LUTEGO TO DZIEŃ WALENTEGO
14 lutego świętowaliśmy w naszej grupie Walentynki. To dzień, którego celem jest promowanie miłości, przyjaźni, życzliwości i dobra. Były zabawy integracyjne, tańce przy radosnej muzyce, stroje z akcentem serduszek, a także tworzenie walentynek.