Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Żabki

Grupa III - "Żabki"

Nauczycielki grupy:

  • lic. Katarzyna Lipińska 

  • mgr Aneta Neufeld

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE STYCZEŃ 2025

Grupa III Żabki”

  1. Czy można cofnąć czas ? – czym mierzymy czas.
  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy.

Dziecięce relacje

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela.

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Komunikowanie się w grupie

  • odpowiadanie na zadane pytania
  • dzielenie się swoimi przeżyciami.
  • dzielenie się z innymi własnymi radościami i smutkami oraz przejawianie empatii.
  1. Zima i zwierzęta
  • obserwowanie bliższego i dalszego otoczenia w różnych okolicznościach; dostrzeganie różnic, określanie ich (np. obserwowanie zmian zachodzących w otoczeniu podczas kolejnych pór roku)
  • zapoznanie z wyglądem i nazwami ptaków pozostający w naszym kraju na zimę

Aktywność językowa

Słownictwo

  • wyszukiwanie przedmiotów po usłyszeniu ich nazw.

Wypowiedzi ustne

  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok.

Liczenie

  • liczenie wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika
  • liczenie na palcach.

Intuicja geometryczna

  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
  • układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych.

3.Święto Babci i dziadka

  • poznawanie własnych możliwości w toku wykonywania różnych czynności i w konfrontacji z rówieśnikami (określanie: sam potrafię…).
  • nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia.

Aktywność językowa

Wypowiedzi ustne

  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika, liczenie na palcach.
  1. Karnawał

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo–ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
  • wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych;
  • odwzorowanie elementów (przerysowanie, rysowanie według wzoru, kalkowanie).

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
  • zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy;
  • cieszenie się z sukcesów innej osoby;
  • szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności;
  • dostrzeganie i akceptowanie potrzeb ludzi o szczególnych, wyjątkowych zdolnościach;
  • dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji;
  • zwracanie się o pomoc w trudnych sytuacjach.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych;
  • przekazywanie swoich odczuć, intencji w sposób werbalny i niewerbalny;
  • systematyczne wzbogacanie kącika książek o nowe pozycje z zakresu literatury dziecięcej;
  • przestrzeganie zasad korzystania z książek: odwracania stron, oglądania tekstu;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • zwracanie uwagi na fakt, że czytanie obok mówienia i pisania jest jedną z form komunikowania się ludzi;
  • całościowe rozpoznanie napisów umieszczonych w sali zajęć;
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
  • wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

Wydarzenia

Urodziny w grupie Żabki

W minionym tygodniu, aż troje Przedszkolaków z naszej grupy świętowało urodziny - Ignaś, Pola i Zuzia. Solenizanci za odśpiewane "Sto lat" i moc życzeń od swoich Rówieśników, obdarowali wszystkich słodyczami i odwzajemnili się pięknymi uśmiechami.

Nasze prace

17.01.2025
Nasze prace

Nasze prace

17.01.2025

Powoli kończymy tematykę okołoświąteczną. W naszych pracach na dobre rozgościła się już Pani zima. W różnych odsłonach będzie nam towarzyszyć przez kolejne tygodnie...

Świąteczne przedstawienie

Od połowy listopada Dzieci z grupy Żabki wraz ze swymi Paniami pracowicie przygotowywały się do świątecznego przedstawienia jasełkowego. Trenowały wierszyki, pastorałki, grę na instrumentach, układ taneczny...

Przedświąteczne przygotowania

Żabki to grupa bardzo pracowita. Przed świętami uczą się piosenek, kolęd i pastorałek oraz nieustają w treningu małych rączek, który jest niezbędny w późniejszej nauce pisania. W tym tygodniu tworzyły choineczki, które później ozdabiały łańcuchami i bombeczkami...