Żabki
Grupa III - "Żabki"
Nauczycielki grupy:
lic. Katarzyna Lipińska
mgr Aneta Neufeld
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE LISTOPAD 2024
GRUPA III „ŻABKI”
1. Dlaczego nawet superbohater ma obowiązki?
● rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
● wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
● rozwijanie koordynacji wzrokowo–ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
● wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych;
● odwzorowanie elementów (przerysowanie, rysowanie według wzoru, kalkowanie).
● wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
● radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;
● dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
● dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji;
- zwracanie się o pomoc w trudnych sytuacjach,
- rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy na temat rodziny,
- budzenie zainteresowania literami,
- wyrabianie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
- rozwijanie mowy, zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka.
2. Co powinien wiedzieć każdy Polak?
● dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji;
● odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań;
● oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań;
● stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku;
● poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc;
● podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu,
● wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
● odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5,
3. Czy Kujawiak może tańczyć krakowiaka?
● wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych;
● odwzorowanie elementów (przerysowanie, rysowanie według wzoru, kalkowanie).
● uczestniczenie w sytuacjach stwarzających możliwość wyboru, przewidywanie skutków zachowań, zwracanie uwagi na konsekwencje wynikające z danego wyboru;
● szukanie kompromisu w trudnych sprawach;
● przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
- dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich,
- rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy na temat Polski,
- budzenie zainteresowania literami,
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0,
- opanowanie wybranych figur tańców polskich,
- rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy na temat walorów różnych regionów Polski.
4. Gdzie można spotkać Małą i Wielką Niedźwiedzicę?
● poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa,
● poznawaniem zawodów związanych z kosmosem: kosmonauty, astronoma,
● poznawanie ciekawostek, opowiadań, legend na temat satelity Ziemi – Księżyca,
● całościowe rozpoznanie napisów umieszczonych w sali zajęć,
● rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy na temat przestrzeni kosmicznej,
● odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 6,
● doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,
● rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy na temat naszej planety – Ziemi.
Wydarzenia
Tańce ludowe i folklor
Tańce ludowe i folklor
Mijający właśnie tydzień stoi w grupie Żabki pod znakiem tańca ludowego i folkloru.
Z wizytą w Bibliotece
Z wizytą w Bibliotece
W środę po śniadaniu Żabki udały się na pieszą wycieczkę, do pobliskiej Biblioteki.
Odlotowe pokazy - sowy
Odlotowe pokazy - sowy
Naszą placówkę odwiedzili dziś nietypowi goście. Były to dwie maleńkie sówki, które przybyły ze swoją opiekunką w ramach odlotowej lekcji pokazowej.
Dzień postaci z bajek
Dzień postaci z bajek
W piątek grupa Żabek przy pomocy czarodziejskiej różdżki przeniosła się do krainy bajek i baśni. Obchodziliśmy bowiem dzień postaci z bajek.