Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pszczółki

Grupa II - "Pszczółki"

Nauczycielki grupy:

  • mgr Agnieszka Brzeska

  • mgr Kornelia Bylińska

 

Zadania dydaktyczno - wychowawcze - miesiąc listopad - grupa Pszczółki

Tydzień I  - „ Jakie są moje obowiązki? ”

- poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny

- zachęcenie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń

- rozwijanie sprawności fizycznej – udział w zabawach ruchowych i  ćwiczeniach porannych

- rozwijanie sprawności manualnej – ćwiczenia grafomotoryczne

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

- co to znaczy rodzina

- jak nazywają się członkowie rodziny

- co to są obowiązki i dlaczego należy się z nich wywiązywać

- jak można zapisać kod za pomocą symboli

- co to jest drzewo genealogiczne

- jakie prawa i obowiązki mają dzieci

 

Tydzień II  - „ Co powinienem wiedzieć o Polsce ? ”

- rozwijanie postaw patriotycznych

- zapoznanie z wyglądem flagi i znaczeniem barw na fladze

- rozwijanie percepcji słuchowej

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

- jakiej są narodowości i jak nazywa się kraj w którym mieszkają

- gdzie na mapie znajdują się stolica Polski oraz miejscowość w której mieszkają

- jakie są główne regiony Polski oraz symbole narodowe

- jak wygląda flaga Polski i co symbolizują kolory na fladze – biały i czerwony

- jak wygląda godło Polski

- jak brzmi hymn narodowy Polski

- dlaczego obowiązkiem każdego Polaka jest otaczanie symboli narodowych szacunkiem

- dlaczego i w jaki sposób Polacy czczą Narodowe Święto Niepodległości

 

 

Tydzień III  - „ Jaki jest mój kraj ? ”

- budzenie poczucia tożsamości narodowej poprzez poznawanie wybranych legend polskich

- rozwijanie mowy – wypowiadanie się na temat ilustracji i wysłuchanego tekstu

- zapoznanie z elementami miejscowego folkloru

- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej

- rozwijanie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

- co to jest legenda

- jaką treść mają wybrane legendy

- z jakich potraw słyną wybrane rejony Polski

- gdzie są wypiekane pierniki i obwarzanki

- co to jest kwaśnica i jak się ją przyrządza

- jakie stroje i melodie są charakterystyczne dla Kujaw i okolic Krakowa

- jak wygląda mapa Polski i jakie nazwy mają wybrane miasta

 

 

Tydzień IV  - „ Gdzie można zobaczyć Małą Niedźwiedzicę i Wielką Niedźwiedzicę ? ”

- rozwijanie mowy - wypowiadanie się na temat ilustracji i wysłuchanego tekstu

- zdobywanie informacji na temat gwiazd

- poznawanie wyglądu i nazw planet Układu Słonecznego

- rozwijanie umiejętności matematycznych – liczenie planet

- integrowanie się z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw przy muzyce

- rozwijanie sprawności ruchowej

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

- jaki jest kosmos

- jak wygląda Układ Słoneczny

- jak nazywają się planety krążące wokół Słońca

- jak wyglądają Słońce i gwiazdozbiór Wielka Niedźwiedzica

- jak wygląda Księżyc

- jak nazywa się planeta, na której mieszkamy

- co to jest planetarium i co można w nim zobaczyć

- jak wygląda rakieta i czym zajmuje się kosmonauta