Pszczółki
Grupa II - "Pszczółki"
Nauczycielki grupy:
mgr Agnieszka Brzeska
mgr Kornelia Bylińska
Zadania dydaktyczno - wychowawcze - miesiąc luty - grupa Pszczółki
Tydzień I - „ Kim będę, gdy dorosnę? ”
- rozwijanie mowy poprzez odpowiadania na pytania dotyczące wysłuchanego opowiadania
- stwarzanie okazji do poznawania różnych zawodów – dopasowywanie do przedstawicieli różnych zawodów pasujących do nich przedmiotów
- rozwijanie sprawności manualnej
- klasyfikowanie przedmiotów wg wybranego kryterium: wielkość, kolor
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w ćwiczeniach porannych, zabawach ruchowych organizowanych na terenie p-la
- rozwijanie percepcji słuchowej – wykonywanie ustalonych poleceń na dźwięk instrumentu
- rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek obrazkowych
- poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego wykorzystywanych dawniej i dziś
Tydzień II - „ Jaka jest moja ulubiona baśń ? ”
- budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci
- rozpoznawanie postaci i rekwizytów pochodzących z poszczególnych bajek
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie mowy poprzez wypowiadanie się na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji do opowiadania
- rozwijanie umiejętności matematycznych – klasyfikowanie elementów wg koloru
- rozwijanie sprawności ruchowej – aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach ruchowych
- rozwijanie koordynacji ruchowej poprzez właściwą reagowanie na ustalone sygnały
- poznanie zawodu bibliotekarza, rozumienie konieczności szanowania książek
Tydzień III - „ Gdzie mieszka sztuka ? ”
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych – poznanie rafy koralowej
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej - układanie kompozycji z figur geometrycznych
- pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w ćwiczeniach porannych, zabawach ruchowych organizowanych na terenie p-la
- rozwijanie umiejętności muzycznych – tworzenie muzyki za pomocą różnych przedmiotów
Tydzień IV - „ Kiedy żyły dinozaury ? ”
- zdobywanie informacji na temat dinozaurów
- wskazywanie różnic i podobieństw w wyglądzie dinozaurów
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania – układanie figur wg wielkości
- doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki, niski
- rozwijanie sprawności ruchowej - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach ruchowych
- rozwijanie umiejętności działania w skupieniu
- poznanie pracy paleontologa
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie