Pszczółki
Grupa II - "Pszczółki"
Nauczycielki grupy:
mgr Agnieszka Brzeska
mgr Kornelia Bylińska
Zadania dydaktyczno - wychowawcze - MIESIĄC KWIECIEŃ - grupa Pszczółki
Tydzień I - „ Co potrafią zwierzęta? ”
Tydzień II - „ Jak dbam o naszą planetę? ”
- rozwijanie mowy poprzez wypowiadanie się na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji do opowiadania
- kształtowanie świadomości ekologicznej poprzez wypowiadanie się na temat znaczenia drzew w przyrodzie
- rozwijanie sprawności manualnej
- utrwalenie znajomości kolorów pojemników używanych do segregacji odpadów
- rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez grupowanie elementów
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez uczestnictwo w ćwiczeniach ruchowych
- rozwijanie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką
- integrowanie się z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw przy muzyce
- rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego
- kształtowanie nawyków proekologicznych
- zdobywanie informacji na temat wyglądu i przeznaczenia koszy na śmieci
- rozwijanie mowy i pamięci - nauka wiersza o Ziemi
Tydzień III - „ Jakie wzory i kolory mają pisanki? ”
- zapoznanie z tradycjami Wielkanocnymi - opisywanie obrazków związanych tematycznie z tradycjami Wielkanocnymi zachęcanie do wypowiadania się w grupie
- rozwijanie sprawności manualnej
- poznawanie tradycji związanej z przygotowaniem koszyczka wielkanocnego
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez uczestnictwo w ćwiczeniach ruchowych
- reagowanie na zmiany dźwięków instrumentów
- wzbogacenie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych
- rozbudzanie ciekawości poznawczej
- zapoznanie z tradycją malowania pisanek
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
Tydzień IV - „ W jakim kraju mieszkam ? ”
- zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy
- rozwijanie sprawności manualnej
- poznanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie
- stosowanie określeń wysoko nisko
- rozwijanie sprawności ruchowej
- rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni
- rozwijanie poczucia przynależności Narodowej
- rozwijanie ciekawości poznawczej
- rozwijanie logicznego myślenia
- rozwijanie mowy poprzez wypowiadanie się na podstawie wysłuchanego tekstu
- rozwijanie zainteresowań miejscem swojego zamieszkania