Pszczółki
Grupa II - "Pszczółki"
Nauczycielki grupy:
mgr Agnieszka Brzeska
mgr Kornelia Bylińska
Zadania dydaktyczno - wychowawcze - miesiąc styczeń - grupa Pszczółki
Tydzień I - „ Skąd wiem, że mija czas? ”
- poznawanie zwyczajów związanych z Witaniem Nowego Roku
- rozwijanie mowy poprzez wypowiadanie się na temat wysłuchanego tekstu i obrazka do opowiadania
- poznawanie rodzajów przyrządów do odmierzenia czasu
- rozwijanie umiejętności matematycznych – klasyfikowanie przyrządów do odmierzenia czasu według przeznaczenia
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w ćwiczeniach porannych, zabawach ruchowych na terenie klasy
- rozwijanie inwencji twórczej
Tydzień II - „ Kto dokarmia zimą zwierzęta ? ”
- rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na treści opowiadania
- rozumienie konieczności dokarmiania ptaków w okresie zimowym
- rozwijanie umiejętności matematycznych – przeliczanie na konkretach
- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej poprzez rozróżnianie i nazywanie wybranych ptaków, np. gil, sikorka
- rozwijanie umiejętności muzycznych poprzez ilustrowanie ruchem treści piosenki
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej poprzez odpowiednie reagowanie na ustalone sygnały
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w ćwiczeniach porannych, zabawach ruchowych na terenie klasy
- rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej: „Karmnik”
Tydzień III - „ Za co kocham moje babcie i moich dziadków ? ”
- wzmocnienie więzi emocjonalnej z rodziną
- kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków poprzez radosne, wspólne przeżywanie ich święta
- rozwijanie mowy – wypowiadanie się na podstawie wysłuchanego tekstu
- poznawanie rodzajów zabawek popularnych dawniej i obecnie
- rozwijanie umiejętności matematycznych – posługiwanie się pojęciami: długi,krótki
- rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu
- rozwijanie umiejętności manualnych – wykonywanie upominków dla babci i dziadka
Tydzień IV - „ Za jaką postać przebiorę się na bal? ”
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- zapoznanie z tematyką dotyczącą karnawału – poznawanie zwyczajów karnawałowych
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania wg podanego kryterium
- rozwijanie logicznego myślenia
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej
- rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu
- zwiększanie wiadomości na temat przysmaków karnawałowych
- rozwijanie sprawności ruchowej – ćwiczenia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej