Pszczółki
Grupa II - "Pszczółki"
Nauczycielki grupy:
mgr Agnieszka Brzeska
mgr Kornelia Bylińska
Zadania dydaktyczno - wychowawcze - miesiąc listopad - grupa Pszczółki
Tydzień I - „ Jakie są moje obowiązki? ”
- poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny
- zachęcenie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń
- rozwijanie sprawności fizycznej – udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
- rozwijanie sprawności manualnej – ćwiczenia grafomotoryczne
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- co to znaczy rodzina
- jak nazywają się członkowie rodziny
- co to są obowiązki i dlaczego należy się z nich wywiązywać
- jak można zapisać kod za pomocą symboli
- co to jest drzewo genealogiczne
- jakie prawa i obowiązki mają dzieci
Tydzień II - „ Co powinienem wiedzieć o Polsce ? ”
- rozwijanie postaw patriotycznych
- zapoznanie z wyglądem flagi i znaczeniem barw na fladze
- rozwijanie percepcji słuchowej
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- jakiej są narodowości i jak nazywa się kraj w którym mieszkają
- gdzie na mapie znajdują się stolica Polski oraz miejscowość w której mieszkają
- jakie są główne regiony Polski oraz symbole narodowe
- jak wygląda flaga Polski i co symbolizują kolory na fladze – biały i czerwony
- jak wygląda godło Polski
- jak brzmi hymn narodowy Polski
- dlaczego obowiązkiem każdego Polaka jest otaczanie symboli narodowych szacunkiem
- dlaczego i w jaki sposób Polacy czczą Narodowe Święto Niepodległości
Tydzień III - „ Jaki jest mój kraj ? ”
- budzenie poczucia tożsamości narodowej poprzez poznawanie wybranych legend polskich
- rozwijanie mowy – wypowiadanie się na temat ilustracji i wysłuchanego tekstu
- zapoznanie z elementami miejscowego folkloru
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej
- rozwijanie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- co to jest legenda
- jaką treść mają wybrane legendy
- z jakich potraw słyną wybrane rejony Polski
- gdzie są wypiekane pierniki i obwarzanki
- co to jest kwaśnica i jak się ją przyrządza
- jakie stroje i melodie są charakterystyczne dla Kujaw i okolic Krakowa
- jak wygląda mapa Polski i jakie nazwy mają wybrane miasta
Tydzień IV - „ Gdzie można zobaczyć Małą Niedźwiedzicę i Wielką Niedźwiedzicę ? ”
- rozwijanie mowy - wypowiadanie się na temat ilustracji i wysłuchanego tekstu
- zdobywanie informacji na temat gwiazd
- poznawanie wyglądu i nazw planet Układu Słonecznego
- rozwijanie umiejętności matematycznych – liczenie planet
- integrowanie się z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw przy muzyce
- rozwijanie sprawności ruchowej
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- jaki jest kosmos
- jak wygląda Układ Słoneczny
- jak nazywają się planety krążące wokół Słońca
- jak wyglądają Słońce i gwiazdozbiór Wielka Niedźwiedzica
- jak wygląda Księżyc
- jak nazywa się planeta, na której mieszkamy
- co to jest planetarium i co można w nim zobaczyć
- jak wygląda rakieta i czym zajmuje się kosmonauta