Rozkład dnia
DZIEŃ W NASZYM PRZEDSZKOLU
Ramowy rozkład dnia
6.00 – 8.15 – Schodzenie się dzieci. Działalność zróżnicowana, podejmowana z inicjatywy dzieci. Kontakty indywidualne, okolicznościowe i opiekuńcze. Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci, podejmowane z ich inicjatywy, wspierane w niewielkim stopniu przez nauczyciela. Poranne zabawy i ćwiczenia ruchowe inspirowane i organizowane przez nauczyciela.
8.15 – 8.30 – Przygotowanie do śniadania – czynności organizacyjne i higieniczno – samoobsługowe.
8.30 – Śniadanie
9.00 – 11.15 – Sytuacje wychowawczo – dydaktyczne wynikające z przygotowanych przez nauczyciela ofert edukacyjnych, prowadzone w oparciu o różnorodne metody i techniki pracy, wyzwalające twórczą postawę i ekspresję oraz stymulujące wszechstronny rozwój dzieci - w sali lub ogrodzie przedszkolnym.Samorzutna aktywność dzieci w sferze: społecznej, poznawczej, ruchowej, badawczej, artystycznej, technicznej, w sali lub w ogrodzie, wspierana w niewielkim stopniu przez nauczyciela. Gry, zabawy i ćwiczenia ruchowe, zajęcia sportowe organizowane w sali lub ogrodzie przedszkolnym. Spacery, wycieczki. Uroczystości przedszkolne.
11.15 – 11.30 – Przygotowanie do obiadu – czynności organizacyjne i higieniczno - samoobsługowe.
11.30 – 12.00 – Obiad
12.00 – 13.30
- Grupa I – Przygotowanie do odpoczynku na leżakach - czynności organizacyjne i higieniczno - samoobsługowe. Odpoczynek na leżakach.
- Grupa II, III, IV – Odpoczynek, zabawy i ćwiczenia relaksacyjne. Obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze i porządkowe w ogrodzie przedszkolnym. Spacery i wycieczki.
- Praca indywidualna i grupowa: stymulacyjno - kompensacyjna wspierająca rozwój psychofizyczny dzieci oraz zaspokajająca potrzeby dzieci wyróżniających się uzdolnieniami i zainteresowaniami.
- Zajęcia dodatkowe prowadzone przez specjalistów (np.: język angielski, gimnastyka korekcyjna, taniec towarzyski).
- Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczyciela stymulujące wybrane sfery rozwoju dzieci – społeczną, poznawczą, badawczą, ruchową, artystyczną, techniczną.
- Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci podejmowane z ich inicjatywy w wybranych kącikach aktywności dziecięcej lub ogrodzie przedszkolnym, wspierane w niewielkim stopniu przez nauczyciela.
- Zabawy ruchowe w na powietrzu.
13.30 – 14.00 – Przygotowanie do podwieczorku - czynności organizacyjne i higieniczno – samoobsługowe.
14.00 – 14.30 – Podwieczorek
14.30 – 15.00 – Odpoczynek - zabawy relaksacyjne, medytacyjne.
15.00 – 17.30 – Rozchodzenie się dzieci. Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci – w sali lub ogrodzie przedszkolnym, wspierane w niewielkim stopniu przez nauczyciela. Zabawy organizowane przez nauczyciela utrwalające, wzbogacające i wspierające indywidualny rozwój dzieci – w sali lub ogrodzie przedszkolnym. Prace porządkowe w salach przedszkolnych. Zabawy ruchowe.